Beställ medicinsk service – Kundkoder
Varje Kundkod är unik
Alla förändringar som exempelvis adressändring, namnändring, ändrat betalningsansvar, organisationsnummer och liknande ska meddelas till hsa.1177@skane.se.
Beställning av ny Kundkod
Behöver du få en ny Kundkod upplagd så kan du beställa en via något av följande formulär:
För Region Skånes enheter
När du har fått ny Kundkod ansvarar du för att informera de journalsystem där Kundkoden används. Se också till att meddela oss, de kundkoder som inte används längre så att de stängs.
Beställ ny Kundkod för Region Skånes enheter
Ändring av Kundkod
Behöver du uppdatera eller ändra uppgifter på en befintlig Kundkod kan du beställa en ändring med hjälp av följande formulär:
Beställ en ändring av befintlig Kundkod
Om du glömt din Kundkod
För dig som har verksamhet inom regionens brandvägg:
För dig som inte kan använda sökformuläret:
hsa.1177@skane.se
-
Fyll i kundkod på remiss
Du som beställare/avsändare måste alltid ange din kundkod på remissen. Kundkoden innehåller uppgifter om:
- till vem svaret ska skickas och
- vem som är betalare
Felaktig kod kan innebära att provsvar skickas till fel beställare. I de fall ni byter kundkod medan provet är hos Labmedicin måste ni se till att Melior och PMO är uppdaterat med rätt kundkod för att elektroniska svar ska hamna rätt.
Om du som beställer inte ska ha svaret
Ange svarsmottagarens kundkod alternativt både namn och adress i klartext, i fältet avsett för detta.
Om du som beställer inte ska betala
Ange betalningsansvarigs kundkod samt debiteringsadress i klartext, i fältet avsett för detta.
För beställning från blodcentraler och laboratorier
Provsvar ska alltid skickas till beställaren. Beställaren kan dock ange på remissblanketten om annan ska betala och vem som eventuellt ska ha svarskopia.
- Information och hjälp med kundregistret
-
Kontakt
Vid förändring eller om kundkod saknas
E-post: hsa.1177@skane.se
Om kunden tillhör avdelning/mottagning inom Region Skåne, kontakta förvaltningens ekonomiadministration för att erhålla de uppgifter som krävs.
Fakturafrågor
Se kontaktperson på fakturan. Ange fakturanummer eller kund-id vid kontakt till Pks faktureringen, e-post: pkslab.gsf.rs@skane.se.